Ett kärlekskort till syster (stafflikort)


Hej!

Jag har en del beställningar att göra, och har bara gjort beställningskort den sista månaden, så nu tyckte jag det var på tiden att göra något kort lite mer fritt skapande :) Då blev det ett kärleksfullt kort till min syster!

Såhär ser kortet ut ihopvikt. 




Här har vi Tilda med en ros, som jag lagt ner mycket tid på att färglägga! Övade färgläggning i söndags och måste säga att resultatet blev riktigt bra. Just håret och ansiktet var en utmaning, det är en liten bit kvar tills det ser ut som jag vill, men jag är jättenöjd med denna färgläggning! Färgläggandet har jag gjort med Derwents härliga akvarellpennor. Fjärilarna har jag stansat ut med mitt nya favoritverktyg, en fjärilsstans från EK Success! 





Här har jag kartonghjärtan i botten, som jag sen använt som mall och klippt ut samma storlek i akvarellpapper. Dessa har jag sedan färgat in med färgmist från Moa Pyssel, det är med ett pigmentpulver som blandas ut med vatten i en sprayflaska, som heter Artist pigment som ger både färg och skimmer! Jag har även sprayat lite Perfect Pearl-mist för att ge det extra skimmer. Men sen kom jag på den fantastiska idén att använda Glossy accent och fint glitterpulver att göra ett litet roligt mönster med på hjärtat och detta blev resultatet. Jag har även chalkat kanterna både på akvarellpappret och kartonghjärtanen, även om man egentligen inte ser kartonghjärtanen så mycket.





Här har jag stämplat "Jag älskar dig" med en ny stämpel från ett textstämpelset som heter Hot off the press.






Denna gång har jag provat använda en tag i kortet och det blev ju så fint, så den kommer bli svår att hålla sig i från i framtida kort ;) 




Och såhär ser kortet ut när man ställer upp det. Jag valde att ha svart papper i botten och ett vitt att skriva text i, samt rosa fjärilar för att följa färgerna på framsidan, men ändå inte ta fokus från det. 





Jag har chalkat kanterna på textrutan, men i övrigt låtit det mesta bara vara i denna del av kortet. 





Och här ser vi baksidan av kortet med min "handgjort av"-stämpel. 



Skulle du vilja ge bort ett handgjort kort till någon du tycker om är du välkommen att kontakta mig via bloggen genom att kommentera under ett av mina inlägg :) 



Tack för titten! :)
Kram Madeleine

Kommentarer
Postat av: ScrapNica

Åhhh! Din syster kommer att bli jätteglad! Gillar de svarta fjärilarna och spetsen som kontrast till det rosa :)

Svar: Tack Nica, jag hoppas det! :D Ska posta det imorgon, så hon kommer få det på måndag :P
scrapkonst.blogg.se

2013-05-16 @ 22:01:14
URL: http://www.scrapnica.blogspot.se
Postat av: Malin

Underbart kort. Din syster kommer att bli glad. Gillar färgkombinationen svart/rosa. Färgläggningen har du lyckats bra med tycker jag.
Kram Malin

Svar: Hej Malin och tack så mycket! :D Ja, det blev spännande med rosa och svart tillsammans :) Stor kram!
scrapkonst.blogg.se

2013-05-16 @ 22:10:14
URL: http://cri-kee76.blogspot.se/
Postat av: Majsan

ÅÅH helt underbart kort!!
Älskar denna Tilda, såå söööööt! Du har färglagt henne såå fiint.
Snygga fjärilar och så snyggt med svart och rosa :)

KRAMAR MAJSAN

Svar: Tack snälla Majsan! Blir så glad! :-D kram!
scrapkonst.blogg.se

2013-05-17 @ 07:15:34
URL: http://scrapmarianne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0