Ett tack-kort till klassen på VFU:n

Hej!

Denna gång har jag gjort ett tack-kort till min underbara klass på praktiken, då de fick veta lite mer om mig denna period och att jag sysslar med scrapbooking. De var sååå imponerade och bad mig göra ett varsitt kort till dem! :D Att göra 23 olika kort skulle jag tyvärr inte ha tid med, men nu har jag förberett en överraskning till dem på fredag, som är min sista dag och det är bl.a. detta kortet.
I fredags fick jag avsluta dagen och innan vi sa hejdå, fick klassen rösta fram två färger. Det blev turkost och vitt! De har ingen aning om varför jag ville att de skulle göra det, vilket är lite roligt :D Nu i efterhand tänkte jag på att vad galet gjort av mig, tänk om de röstat fram två färger som inte alls hade passat ihop!? :D Men nu hade jag tur, vitt går ju till allt och turkost är en himla vacker färg.. :)

Såhär ser kortet ut!





En liten närbild på utstansade fjärilarna... 





Den här stämpeln på Wee Stamp var den bästa jag hade till klassen :) Tycker den är så söt och kärleksfull och det passar på min känsla för den här klassen. Jag har färglagt med Derwents akvarellpennor och chalkat kanterna med Walnut stain-distress, men sen inte gjort så mycket mer, då jag ville ha detta kortet lite mer avskalat. Annorlunda för att vara jag!! Jag som alltid ska ha glitter och skimmer på allt.. :)






En liten bild på blomsterarrangemanget och swirlsen.. Alla blommor kommer från Wild Orchid Crafts! 





Här är min allra första utstansade tag från Magnolia! Jag hade beställt en annan (Scalloped Tag), men den tog olyckligtvis slut i lagret, dock var detta mitt förstahandsval (men den var lite dyrare), så förstå lyckan när jag fick denna ändå, till samma pris som den slutsålda! :) Jag har stämplat "Tack" med Broken China-distress och limmat fast sidenbandet i hålet, samt chalkat kanterna med Walnut stain-distress. 






Min allra första sidenrosett! Är jättenöjd med denna del av kortet, särskilt som jag använt min nya hjärtdie från Magnolia också :) Har chalkat kanterna med Walnut stain- distress även här. 





Och på baksidan har jag fäst en tag med min "handgjort av"-stämpel... 





Denna gång får ni inte se insidan av kortet, då jag redan skrivit hälsningen, eftersom jag behövde få klart kortet ikväll p.g.a. lite tidsbrist :) Insidan består av två utstansade "rutor", varav den större är turkos och den mindre är vit och i den vita har jag skrivit min hälsning till barnen. Runt rutorna har jag stansat ut fjärilar med min härliga punch från EK Success. 

Skulle du vilja ge bort ett handgjort, personligt kort till någon du tycker om? Kontakta mig via bloggen, genom att kommentera under detta inlägg, så hör jag av mig!

Kram Madeleine

Kommentarer
Postat av: Susy

Vilket underbart fint kort och så fin stämpel!

KRAM SUSY

Svar: Tack Susy! :D Jaa, visst är den underbar! ;) KRAM!
scrapkonst.blogg.se

2013-05-22 @ 21:49:12
URL: http://susysscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: Malin

Underbart kort. Dina elever kommer att bli jätteglada. Otroligt fin färgläggning med de där pennorna. Bra färgval av eleverna. Vitt och turkost är snyggt ihop. Tagen var superfin och jag förstår att du blev glad när du fick den till samma pris.
Kram Malin

2013-05-23 @ 05:18:51
URL: http://cri-kee76.blogspot.se/
Postat av: Marie Johansson

Snyggt kort! Precis som alla andra här inne!

Svar: Åh, tack ska du ha! :D
scrapkonst.blogg.se

2013-05-23 @ 14:25:50
URL: http://gulavillanivallen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0