Trifold Shutter Card Påsk

Hej!
 
Här kommer mitt allra första påskkort, i en trifold shutter-vikning. Instruktionsvideos följer sist i inlägget.
 



Här har jag stämplat med en Magnolia Tilda-stämpel, målat henne med akvarellpennor och sedan fyllt i med blöt pensel. Alla pappersbitar är inkade, d.v.s. infärgade med distressfärg "walnut stain", för att ge det en åldrad look. Kortet hålls samman genom ett ganska genomskinligt band som jag knutit i en rosett.





Formen som Tilda är stämplad i är en Oval Floral-die från Spellbinders, som man använder genom att mangla pappret i en Big shot, så skärs pappret ut i den exakta formen. Även det är inkat med walnut stain-distress. Jag har använt mig av en underbar glitterpenna från Slöjd-detaljer och fyllt i med glitter på flera ställen på Tilda (det syns bättre irl!)



Såhär ser kortet ut när man öppnar det.. Det är en fantastisk vikning och det finns mycket roligt att hitta på med alla ytor som blir i det här kortet! Nu har jag fotat kortet liggandes, för att man bättre ska kunna se allt som finns i kortet, men det är gjort för att kunna stå :)




Här har jag stämplat med en Glad Påsk-stämpel från Slöjd-detaljer (har blivit stamkund där på några veckor!), med den gröna distressfärgen "Shabby Shutters" som jag sedan fyllt i med glitterpennan. Jag har även fyllt i med glitterpennan i ovalen bredvid prickarna i pappret. Till höger om "skylten", ser du ett band i spetsaktigt elastiskt material, som jag bara klistrat på över pappret. 





Dessa blommor är underbara! Jag har bara sprayat dem med glimmermist från Perfect Pearl Mists (Perfect Pearl heter den färg jag använt) och satt ihop dem två och två, och sedan limmat halvpärlor i mitten, fäst en dubbelhäftande fästkudde (dimensionals säger de i alla instruktionsvideos, vilket är mer beskrivande för funktionen de fyller) under och sedan satt dit dem på pappret. 



Här har jag bara knutit ett svart band och limmat fast, samt fäst tre halvpärlor i rad. Papprena som du ser är mönstrat papper som jag skurit ut i rätt storlek och sedan använt en skrapkniv för att "edga" till kanterna, för att ge dem ytterligare effekt när man sedan inkar dem med distressfärgen. 
 
Jag tycker att det är roligare att göra ett helgkort som överraskar, så jag har därför använt mig av Magnolia Tilda-stämpeln istället för en liten kyckling på framsidan och kombinerat den typiska påskfärgen gul med den uppfriskande, våriga gröna färgen. Eftersom jag valde att göra en vintage-look på det här kortet, fyllde jag i med lätt beige-färgade mönstrade papper också. Jag har dessutom upptäckt att svart kan bryta av något så fantastiskt snyggt mot alla de matchade färgerna, som du kommer få se i mina kommande blogginlägg :) Det blir en fin kontrast till allt det andra som liksom dansar i harmoni tillsammans. Lite som det svarta fåret, fast i positiv anda ;) 
 
 
Här följer några instruktionsvideos:
 
https://www.youtube.com/watch?v=su-3T3sd4r0
 
https://www.youtube.com/watch?v=OOjio4gsZ-4
 
 
Om du skulle vilja beställa ett sånt här kort, kan du göra det genom att kontakta mig via bloggen, genom att skriva din emailadress i en kommentar (jag måste godkänna kommentarerna innan de publiceras, så jag kommer inte lämna ut din adress), så löser vi det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0