Min första vikning

Så... Här har vi min första vikning som blev ett väldigt fint kort. Vikningen kallas Napkin fold card, om jag förstått namnet rätt :) Nedan följer instruktionsvideos från youtube på hur man kan gå tillväga. 

Jag har använt mig av måtten 30*30cm (Arken brukar vara 30,5*30,5cm när man köper dem). Bandet som håller ihop kortet har jag gjort av baksidan av det mönstrade pappret, samt ett förskuret skyltliknande papper, med texten "Life is so sweet with you in it". När man gör "the belly band", som det kallas, räcker inte remsan till runt hela kortet, varför man måste använda sig av något annat emellan dem för att hålla ihop kortet på ett bra sätt. 





Jag har använt mig av en glimmermist från Perfect Pearl och sprayat det mönstrade pappret, samt använt Walnut stain-distressen för att färga in kanterna. 




I det understa lagret i mitten, har jag använt mig av samma mönstrade papper som i bellybandet, sotat det i kanterna med Walnut stain-distressen och sedan klistrat på ett helt annat papper som jag tyckte var färdigt så som det var. Bokstäverna som stavar "Love" kommer från samma serie som det mönstrade pappret. 



Här har jag stämplat med en Mangolia Tilda-stämpel med vattenfast svart färg på akvarellpapper och sedan färglagt med vattenfärgpennor, som jag sedan suddat ut med en blöt pensel till akvarellfärg. Grattis-skylten är stämplad på akvarellpapper den också, med vattenfast färg och är även infärgad med glimmermist. 




Här har jag även använt mig av en glitterpenna för att lyfta Tilda och vissa detaljer lite. Allt glitter syns inte på fotot av bilden, men det är jämnt fördelat ;)



Till sist har jag färgat in kanterna ordentligt med Walnut stain-distressen och eftersom det var ett akvarellpapper som var väldigt beiget i färgen, fick båda stämplade motiven en ganska "gammal" och sliten effekt tillsammans med distressen.



Detta är baksidan av kortet, som jag bara distressat kanterna med och sedan klistrat fast "tagen" (vet inte vad jag ska kalla det riktigt) mitt på bellybandet. Som ni ser har jag låtit den korsräfflade sidan vara "ryggen" av kortet, eftersom jag ändå skulle klistra på det mönstrade pappret på hela framsidan. 

 
 
 
 Och här kommer videos som utlovat; 
 
http://www.youtube.com/watch?v=JF_6TL9bhqQ
 
http://www.youtube.com/watch?v=xGaWIpkyqZY
 
http://www.youtube.com/watch?v=mM79neULsnM
 
Jag rekommenderar starkt den första videon om man är helt nybörjare, det var så jag lärde mig ;)
 
Om du vill beställa ett sånt här kort, kan du kontakta mig via bloggen i kommentarsfältet och lämna din emailadress, (jag måste godkänna kommentarerna innan de publiceras, så kommer inte lämna ut din adress på bloggen) så kan vi lösa det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0