Ramstafflikort i rosa (Grattis Karola) - beställningskort

Hej!

Denna gång har jag gjort ett kort helt i rosa! Det var riktigt roligt, särskilt när man börjar jobba med olika nyanser av en färg. Kortet är ett beställningskort till en mottagare vid namn Karola. Såhär ser kortet ut liggande:
 
 





Den här Tildan tyckte jag passade bra, för mottagaren fyller 50 år och jag hade tänkt ha med utstansade siffror, men de fick inte plats :) Så då valde jag denna Tilda som ser så glad och härlig ut :) Jag har färglagt henne med Derwents akvarellpennor och sedan jobbat med Walnut stain-distress i kanterna. Jag har även glittrat kronan och klänningen med glitterpenna. 





Här är en bild av blomsterarrangemanget. De två stora rosorna är handgjorda av mig och jag har använt Picked saspberry-distress att färga in blommorna med och Walnut stain-distress i kanterna av dem. Jag har även mistat dem med Perfect Pearl. De andra två mindre rosorna har jag också mistat, samt magnolia-swirlsen. De har jag färgat in med Shabby shutters-distress. 






Såhär ser kortet ut stående. Ordet Grattis är utstansat med en die från Roxstamps, älskar den! Jag har dessutom färgat in Grattis med Spun sugar-distress och Picked raspberry-distress, innan jag hällde på Clear embossingpulver och embossade texten. Är riktigt nöjd med denna! Karola är utstansat med en alfabetsdie från Sizzix - Skittle Dee Do. Där färgade jag in ett vitt albumblad enbart med Picked raspberry-distress, embossade med clear embossingpulver och stansade sedan ut från den biten jag hade embossat.
Det mönstrade pappret mitt absolut favoritpapper i rosa just nu och jag har färgat in det lite med en egengjord mist på Artist Pigment från Moaspyssel.se. Det gör pappret lite mer intensivt, i vanliga fall är det mer ljusrosa. 





Här sitter en skylt för beställaren att skriva sin hälsning i, utstansad med Spellbinders Nestabilities Label 8 och chalkad i kanterna med Picked raspberry-distress. Fjärilen är också infärgad med raspberry-distressen och embossad med clear embossingpulver. 






En närbild från sidan... Här syns också den söta charm i form av ett paket med en "lapp" i metall där det står "For you" på. Den tyckte jag passade bra på detta kort. 





Och på baksidan finns min "handgjort av"-stämpel. 



Det var allt för denna gång!
Kram Madeleine

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh så fint! Jag har aldrig sett ramkort i kombination med staffli förut...det var annorlunda. Rosorna du gjort är vackra och färgläggningen super :)
Kram Malin

2013-06-03 @ 23:06:17
URL: http://cri-kee76.blogspot.se/
Postat av: Susy

Så snyggt kort och härliga färger!
Dina rosor är helt underbara!

Ha det bra!

KRAM SUSY

2013-06-04 @ 15:13:49
URL: http://susysscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: Johanna

Vilket otroligt snyggt rosa kort. =)

Ha det fint!

2013-06-09 @ 17:56:09
URL: http://johannascardmaking.blogspot.se/
Postat av: Anonym

Åh vilket fint kort... Jag som gillar rosa o allt ;-) väldigt fint färglagt och fina dekorationer. Det lär hon bli jätteglad för! Tack för din fina kommentar hos mig! Roligt att du hälsa på. Kram Pillan

2013-06-09 @ 20:35:50
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Cornelia

Härligt kort, kul med kombinationen av ramkort och stafflikort! Vilket arbete du har lagt ner, men så blev ju resultatet toppen också!

Ha en fin midsommar!

2013-06-20 @ 14:28:22
URL: http://raggsocka1.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0