Gratulationskort i rosa


Hej!

Detta kort är till min kusin Josefine som fyllde år den 22a juni och hennes favoritfärg är rosa, så hela kortet går i rosa! Såhär ser kortet ut...

 




Rosorna är handgjorda och infärgade med Picked raspberry-distress, samt mistade med Perfect Pearl mist, tutorial finns i bloggen! Grattis-skylten har jag stämplat och chalkat kanterna med samma distress och sen embossat med Clear-embossingpulver! Det är riktigt roligt att embossa och det blir så snygg effekt! Grattis-stämpeln kommer från Slöjd-detaljer. 





Här är Tilda with big flowers, som jag färglagt med Derwents akvarellpennor samt fyllt i hår och blommornas mörka delar med lite Walnut stain-distress. Här har jag även använt mig av frantge enamel, shabby white! Det är SÅ roligt och dessutom gör det halva kortet tycker jag :) För er som inte vet vad frantage är så är det som ett grövre embossingpulver som man smälter med embossingfönen.






Här syns en bit av ett Magnolia-staket, en av mina favoritdies! Jag har även dekorerat med lite bling som får representera mer blommor i kortet. 






En sidenrosett på ett aluminiumliknande material, är det någon som vet vad detta kallas för får ni gärna kommentera under inlägget! Jag fick det i ett Creative club-paket en gång i tiden och inte riktigt använt det. Denna är i ljuslila, vilket inte syns jättebra på bilden. Jag har även använt mig av gasväv för första gången, det kommer definitivt bli en favorit! :)







Här är en hjärttag från Magnolia som jag stämplat med Picked Raspberry och knutit ett spetsband till en rosett. 






Och insidan... Den fick bli ganska enkel, Less is more heter det ju.. :) "Rutan" är utstansad med Spellbinders Labels Four. 
 





Och på baksidan sitter min "handgjord av"-stämpel utstansad med en tagdie från Spellbinders. 




Stort grattis till dig fina kusin! :)

Kram Madeleine
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Vackert kort till kusinen din :) Underbar Tilda du har använt och jag ser att du knåpat ihop ett par egna rosor...Gillar!

2013-06-24 @ 19:07:18
URL: http://cri-kee76.blogspot.se/
Postat av: Susy

Vilket super härligt grattiskort!

KRAM SUSY

2013-06-24 @ 21:12:05
URL: http://susysscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: Johanna

Så fint kort du har skapat, rosa är en favvisfärg hos mig ;)

Kram Johanna.

2013-06-24 @ 21:20:21
URL: http://jok96.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0