En bokmärkestag i blått och grönt


Hej!
Nu har jag gjort en bokmärkestag i marinblått och limegrönt! Det är två väldigt fina färger tillsammans, och jag tror min moster håller med ;)



Såhär ser tagen ut på framsidan. Klänningen har jag skissat mallen till själv och pappret som jag använt kommer från en av swapparna jag deltagit i på facebook! Jag har haft på frantage uppe i hörnorna och nere under spetsen. Jag har färgat in tagen med Faded jeans-distress och sedan mistat med Perfect Pearl. Den utstansade hjärtbården har jag färgat in med Faded Jeans-distress och Shabby shutters-distress. Pappret under klänningen har jag också färgat in med Faded jeans-distress och stämplat med samma färg och en textstämpel jag köpt privat, så jag vet tyvärr inte vilket märke det är. Jag har även använt mig av lite gasväv, samt en charm där det står "Made with love", den är ganska platt så det funkar att ha med på ett bokmärke :)

 
 


En närbild på klänningen och dekorationerna... 
 





Och såhär ser baksidan ut! Den stämplade texten har jag fått i en swapp :) Jag har färgat in kanterna med Shabby shutters-distress och satt ett limefärgat bakgrundspapper till den stämplade texten. Till sist har jag färgat in en Magnolia-trollslända med Shabby shutters-distress och stämplat med min "handgjort av"-stämpel under ena sidan av den. 





Och en liten närbild på min "handgjort av"-stämpel. Har stämplat med Vintage photo-distress. 




Vill du ge bort ett handgjort bokmärke till någon du tycker om, hör av dig till mig via bloggen genom att kommentera under detta inlägg!
 
Det var allt för denna gång, kram!
 

Kommentarer
Postat av: Tania Scott

Wonderful project,Thanks you for sharing it wit us at Crafty Bloggers Network, hugs Txx (DT)

2013-07-03 @ 17:17:43
URL: http://manxmade.blogspot.com/
Postat av: Sylv

Fabulous tag front and back, love the blue and green and the added fran-tage.

Sylv xx

2013-07-03 @ 17:42:04
URL: http://designsforoccasions.blogspot.co.uk/
Postat av: Nicky

There both fabulous love the dress xx

2013-07-03 @ 21:51:38
Postat av: Majsan

ÅHH vännen vilket läckert tag!
Superfina färger och så gillar jag spetsen, WOOW!!

KRAM MAJSAN

2013-07-11 @ 11:38:44
URL: http://scrapmarianne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0