Ett ramkort - Grattis Carin!

Nu har jag pysslat ihop ett fördelsedagskort till min väninna Carin i Götlaborg! Hon fyller hela 30 år idag, stort grattis gumman! :)
Hennes favoritfärg var bland andra turkos och cerise och det har varit en utmaning att få till det turkosa vill jag lova, men jag är verkligen nöjd med resultatet! :) 


Här ser du framsidan av kortet. 







Här ser du fjärilarna som jag stansat ut med Magnolias fjärilsdie (den mindre av de två) och som jag färgat in med broken china distress och shabby shutters distress. Jag har även sprayat perfect pearl mist på dem, och sedan limmat dit glansiga halvpärlor. 







Här ser du Tilda med en blomma som jag målat med akvarellpennor och sedan fyllt i med en blöt pensel. Jag har även fyllt i med glitterpenna lite varstans för att ge henne mer lyster. Du ser också en bit av ett staket jag stansat ut med Magnolia Fence-dien, och som jag sedan sprayat perfect pearl mist på. 







Här syns blommorna jag beställt från Wild Orchid Crafts, som jag sprayat med Perfect Pearl mist.. I know, jag älskar misten!!! Det ska vara på nästan allt... :) Bakom syns även grönt gräs som jag stansat ut med en die från Memory Box. Gillar att den är ganska stor och att grässtråna blir långa, för då kan man variera själv beroende på hur man vill att gräset ska se ut! 








Detta var riktigt kul! Jag har klippt ut en egen mall på vimplarna (vet inte vad det kallas för om det inte är triangelformade sådana.. hjälp mig gärna!) som jag bara ritat av på akvarellpapper och klippt ut från. Sen har jag stämplat bokstäverna med rubberstamps och fyllt i med glitterpenna.. Har chalkat kanterna med broken china distress också. Sen har jag fäst varje vimpel på ett skinnsnöre jag hittade i min bandskattkista... 






Och så har vi insidan! Här har jag haft väldigt roligt vill jag lova! Bakgrundspapprena är akvarellpapper, som jag stämplat upp ett eget mönster med en enda stämpel och blandat broken china och shabby shutters distresser på (till vänster) och använt chalk fluid "Orchid" (till höger) med en annan stämpel. Jag är verkligen supernöjd! 







Fjärilarna har jag stansat ut om 6 stycken med en die från Memory box, färgat in dem med broken china distress och shabby shutters distress, samt sprayat med perfect pearl mist på alla sidor. När jag fäst dem limmade jag på halvpärlor i mitten! 







Här har jag stansar ut den ovala biten med en die från Spellbinders, embossat den i bigshoten och stämplat en björn från Forever Friends i högra delen av den. Jag har målat den med akvarellpennor och skrivit med en jättebra kalligrafipenna från Akademibokhandeln. 






Till sist... Äntligen har jag en egen handgjort av-stämpel! Det blev liten, men det gillar jag, för då kan jag själv välja hur diskret jag vill att den ska bli på beställningskort. Här har jag gjort den ganska tydlig, där jag stansat ut den i först en cirkeldie och sedan limmat på den på ett papper utstansat med en die från Nellie Snellen som påminner om tårtpapper... i turkost papper såklart för att hålla den röda tråden. 





Kommentarer
Postat av: Stephi

åå vilket kort, så fint.

Svar: Tack ska du ha Stephi! :-D
scrapkonst.blogg.se

2013-04-30 @ 14:50:33
URL: http://www.stephis-kort.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0